Friday 19 August 2011

Kadang-kadang....

Kadang-kadang..
saya suka buat awak ketawa,
bukan sebab saya nak jd pelawak,
bukan...
tapi,
sebab saya hargai awak..
saya nak awk tahu..
walaupun kehidupan ni penuh
dengan rintangan dan kepedihan..
Allah masih kurniakan nikmat kegembiraan...

Kadang-kadang...
saya selalu buat awak marah..
bukan sebab saya benci awak...
bukan...
tapi,
sebab saya sayangkan awak...
saya nak awak belajar...
cara nak kawal sifat amarah,
yang sering kita lihat
menumpahkan darah..
dan memecahkan ummah..

Kadang-kadang..

saya buat awak menangis,
bukan sebab saya tiada perasaan,
bukan...
tapi,
sebab saya ambil berat pasal awak,
saya nak awak sentiasa ingat yang dunia ni bukan selamanya,
hilai tawa tak menjamin apa-apa,
hanya sekadar aksesori dunia,
yang belum tentu membawa bahagia,
maupun jalan menuju ke syurga..

Biarpun semalam dipenuhi kesedihan,
biarpun hari ini dipenuhi kekecewaan,
hargailah nikmat kurniaan Tuhan,
kerana esok belum tentu kita dapat bangun utk teruskan kehidupan..

Teruslah tersenyum walaupun saya selalu mmbuat awk bersedih,
kerana saya sebenarnya nak awk belajar utk terus gembira,
biarpun nanti saya mungkin telah tiada...



Semoga rahmat dan perlindungan Allah mengiringi setiap jejak langkahan kita,insyaAllah...
Wassalam...




No comments:

Post a Comment