Wednesday 25 May 2011

Bila bercerita tentang K.A.W.E.N

k.A.W.E.N

Memang rimas bila orang asik bertanya. Mula-mula 'cool' jek tapi lame2 jadi 'hot' bila ade ayat-ayat pedas menusuk telinga

"ko tu memilih sangat.  Tu la xkawen2 lagi..."


"Dulu aku nk ngan ko, ko xnak...Kan skrg dh menyesal...Hahahaha"


"Lau kawen lambat2 nnti ko tua2 baru nk hntr anak g sekolah"


"Org prmpn makin tua makin xlaku...silap2 ko andartu nanti...."

Ape boleh buat kan..buat mase sekarang aku tutup telinga jela dulu. Mulut orang mmg susah nk tutup. Takkan nk letak salotape kat mulut cian pulak die xleh nk bercakap, kan. Jadi biar aku jela tutup telinga.

Memilih??

Aku tak tahu aku ni memilih ke tak. Tapi bg aku, kdg kita harus memilih gak walau tak ada pilihan. Pesan Puan K pada aku "jangan gadaikan seluruh hidup kamu demi sesuatu yang belum pasti". Mungkin selepas putus dengan Encik L...aku jadi tawar hati nak berkapel dan kalau blh aku nak terus cari suami tanpa berkapel. Ustaz A pun dah pesan pada aku "xyah berkapel lah...yg penting berta'aruf dan kalau berkenan terus je nikah..cari cinta yang halal..."


Demi itu, aku tetapkan dalam hati, mulai hari ini aku akan cuba mencari cinta yang halal dari seseorang yang halal. Maksudnya bila ia sudah rasmi menjadi yang halal bagiku, barulah aku akan mencintainya. Indah tak ayat tu, kalau nak copy letak kat status fb silakan...

Menolak dan ditolak

Itu tak jadi masalah...Tapi, easier said than done...susah nak cari seseorang yang dijadikan suami..siapa? aku malas nak fikir. Dia mungkin ada di mana2...Tapi, benda yg aku rasa paling memalukan pernah aku lakukan adalah melamar seorang lelaki dan ditolak! Oh no....saya takkan lakukan benda itu lagi...Barulah aku dapat rase prsn2 mereka yg ditolak lamarannya oleh ku...hehehe..sekurang2nya aku dapat rasa sekali..^____^ tapi aku takkan ulanginya lagi..takkan..tobak pom (kate org ganu) ..hehehe


Azam

Jadi itulah azam aku. Mencari cinta yang halal. Biarlah perkahwinan yg aku miliki itu suci dan berkat. Itu yang aku nak. dan yang penting, aku akan kawen selepas aku rase puas hati menunaikan segala janjiku pada arwah abah dan juga mak aku. tapi, rasanya buat masa ni aku dah rasa puas sikit. jadi, aku boleh dah kawen...

Kalau ade jodoh, tunggu jela kad undangan. Aku tak janji...

p/s :Kalau ade yg berminat blh la tunjuk kesungguhan...^__^ Mereka yang bersungguh saja akan dilayan. Sekian.

Agak2 bile boleh pakai camni? Hehehe

No comments:

Post a Comment