Wednesday 25 May 2011

Sekolah anda ialah...SMK ASYAKIRIN, BINTULU...

Aku terkebil-kebil ketika menatap senarai nama semasa hari orientasi guru di Hotel Santubong, Sarawak. Setelah 2 hari berkampung di sana, baru ku tahu sekolah yang harus aku tujui..Itu cerita 2 tahun lepas. Cerita masa aku mula-mula datang ke Sarawak. Sungguh!! itulah kali pertama aku menaiki kapal terbang...aku tak gayat! betul...

BINTULU. BINTULU. BINTULU.

Dalam fikiran aku tertanya-tanya bagaimana tempat itu ya? Adakah ia pendalaman? atau pun bandar? atau hutan? atau...macam-macam bermain dalam benak aku ni..dan bila menjejakkan kaki baru aku tahu rupanya Bintulu ni berdekatan dengan laut dan dikenali sebagai bandar minyak dan gas..dan tak hairanlah ramai betul orang-orang minyak dari semenanjung yang datang ke sini.

Bintulu indah. Bintulu cantik. Bintulu tenang.

Aku tak pernah bencikan Bintulu walau aku harap satu hari nanti aku dapat ditukarkan kembali ke semenanjung. Aku suka Bintulu. Banyak sekali pantai di sini. Ada Pantai Tg. Batu, Pantai Telekom, Pantai Similajau dan juga Waterfront Bintulu. Semua tempat ini selalunya menjadi tempat aku mencari ketenangan dan meluahkan perasaan pada alam. Bila aku pandang langit dan pantai yang luas aku rasa tenang dengan keindahan alam ciptaan Allah S.W.T. Aku kagum dengan ciptaanNya...Subhanallah....






Hei, tu gambar lama. Tak jelas!!!

Sorry, ini je yang ada dalam simpanan...Kamera pun tak canggih..Hehe...

p/s: nanti kalau dah ade kamera canggih upload lg...:P  "kalau".....

No comments:

Post a Comment